10 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 72
|
Beste forum lezers,
Ik heb even een vraagje, zijn er in nl goede karperworkshops? Het geen wat ik steeds tegen kom online zijn jeugdworkshops en helaas daar val ik niet meer onder.
Op dit moment moet ik het doen met internet ( voornamelijk cf), waar ik al een hele hoop van heb geleerd.
Het gaat op dit moment nog wel. De vangsten zijn niet om over naar huis te schrijven en ik vis maar met 1 hengel.
Mvg, Lebbes |
Schub: 1 Zeelt: 1 Brasem: 2 Blank: 9 |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Weet niet hoe oud je bent, maar ervaring is meestal gebaseerd op jaren oefening, dus geduld. Ieder probleem ondervinden en dat oplossen ( zo nodig via hier ), iets wat niemand je kan leren is het water lezen. Dus oefenen en oefenen, en goed je ogen en oren gebruiken, dan doet je verstand de rest. De beste tip die ik je kan geven, verdwaal niet in het aasbos. Bewerkt door de gebruiker donderdag 16 augustus 2012 20:25:06(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 1-2-2012(UTC) Berichten: 126
|
Hou het simpel en doe waar je zelf vertrouwen in hebt. Praat met mensen langs de kant die aan het vissen zijn, daar kun je een hoop van leren over het water. En misschien wel wat hun de beste aanpak vinden. Bewerkt door de gebruiker donderdag 16 augustus 2012 20:57:02(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Bedank. Ik snap wat jullie bedoelen dat karper vissen niet over 1 nacht ijs gaat. Maar ik vroeg me af of er een plek is waar ik een goede basis kan krijgen. Mbt, drillen, landen, voerplek maken en andere essentiële vaardigheden/benodigdheden. Ik doe het nu op goed geluk en hopende dat mijn geluk goed is.
@henk. Ben nu 23 en qua aasbos, spits ik me voornamelijk toe op hennep. Dat is tot nu toe het geen waar ik het meeste vertrouwen in heb. En dat is volgens mij het allerbelangrijkste. Ik zal morgen ff een foto van mijn rig maken, ben benieuwd wat jullie er van vinden. (Wil namelijk een nieuwe knopen met een shot on the hook) |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Lebbes Wat ik bedoel met aasbos, lees topic's met de gekste boillie mixen, die mensen staan meer in de keuken dan aan de waterkant, waar je meer aan heb, Een gewone boillie op de juiste plek is belangrijker dan een "speciale mix" er zijn ook div. dvd's met goede uitleg hoe het een en ander gaat zonder er iets over commercie gaat. Nash dvd In pursuit en zijn laatste ben ff de titel kwijt nu, maar dat kan een ander wel ff neer zetten hier, Rod Hutchinson dvd back to the rod's om maar eens twee mannen te noemen die de klappen van de karper zweep kennen. En hemp Bewerkt door de gebruiker donderdag 16 augustus 2012 22:58:22(UTC)
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
Die dvd's ken ik niet. (De rest ook niet) Ik zal eens online gaan zoeken (weet je nog betrouwbare webshops) Ik heb alleen de gratis dvd van korda(vol5) gezien. Ik ben wel op zoek naar een leuke bol. Nu gebruik ik de 15 mm mad hemp&spice, maar die gaat uit de productie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Thanks Henk. Ik ga me daar eens in verdiepen. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
@Lebbes
Struin eens wat rond.. ik ben zelf abbonnee van de karperwereld en karper, in deze bladen staan ook af en toe workshops (voor jong en oud) aangekondigd welke vaak ook vrij te bezoeken zijn. Tis allemaal wel een beetje commercieel maar ja je krijgt er ook genoeg uitleg..
Verder inderdaad vooral ervaringen op doen.. ook van je fouten kan je nl. leren..
Suc6!!
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Misschien te simpel, maar tik eens een zoekterm in op youtube. Van knopen, hengels, molens, lijnen, noem maar op, er zijn overal flmpjes van. Tik maar eens - beginnen karpervissen -. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 17 augustus 2012 09:58:45(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-11-2010(UTC) Berichten: 341
|
ik zal is starten met "de dunne lijn van Luc de Baets te lezen, dit boek word door veel mensen gezien als de karperbijbel.
|
|
|
|
|
jeroen v oenen schreef:ik zal is starten met "de dunne lijn van Luc de Baets te lezen, dit boek word door veel mensen gezien als de karperbijbel. Hele goede Jeroen. |
|
|
|
|
Thanks luitjes. Ik heb qua dvd's genoeg titels om de rest van het seizoen niet meer te kunnen vissen. @ Jeroen Thanks voor de tip dat boek ga ik eens bestellen.
Ik zal een kijken voor een abonnement voor een van die bladen.
Vanavond maar weer eens kijken wie er gefopt gaat worden. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Heey lebbes jammer dat je in Soest woont dat is toch een beetje ver van waar ik woon, had je anders graag een keer uitgenodigd om samen te vissen, ik vis nu 20 jaar zowel in nederland als het buitenland, en had je graag wat ins en outs willen vertellen, voordoen en uitleggen..(niet dat ik alles weet hoor,leer nog geregeld wat bij gelukkig!.. maar heb al wel wat karperbagage)...
Misschien iemand anders uit de buurt van Soest?..
grt Marc
|
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
|
Thanks voor the offer man. Maar waar woon je dan?
K ben trouwens nu aan het vissen. Tussenstand: 2 platte en 1 los gesloten.
Later.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Almelo..das toch best een eind van Soest!...
M. |
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
|
Das waar. Maar mocht ik in de buurt zijn krijg je een pm. Ps. Is er onderscheid tussen een bellenspoor van een brasem en een karper? Bewerkt door de gebruiker vrijdag 17 augustus 2012 21:58:57(UTC)
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.