logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Fesker  
#1 Gepost : donderdag 16 augustus 2012 01:46:09(UTC)
Fesker

15 ponder

Hoi ik zoek een nieuwe camera te kopen om mijn vangsten vast te leggen 250eur ONGV.
Dus als iemand leuke suggesties heeft? Zet ze hieronder maar neer!
Ook vandaag was ik aan het vissen met een vriend met groothoeklens of hoe heet het Tong
Ik krijg er amper mooie foto's mee getrokken! Behalve dan als het een vooraanzicht of van de kop was toen waren het wel mooie foto's.
Is het nou niet echt een aanrader om zo iets te pakken om vissen te fotograferen?
Of moet je er gewoon aan wennen? (:

Mvg
Mick
Sponsor
Jorden  
#2 Gepost : donderdag 16 augustus 2012 02:24:08(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Hey Fesker. De eerste vraag die je jezelf moet stellen bij de aankoop van een nieuwe camera is: waarvoor wil ik hem gebruiken? in jouw geval dus foto's maken van je gevangen vis. Hiervoor heb je niet speciaal een Spiegelreflex camera voor nodig (een camera waarmee je van lenzen kan verwisselen en er is een grotere sensor aanwezig)

Heb al een tijdje geleden voor dezelfde keuze gestaan om een nieuwe camera te kopen. Als je tijdens je sessies ook graag wat natuur pic's schiet, of je wilt het ook gebruiken om de wereld van fotografie te ontdekken, dan zou ik gaan voor een superzoom compact camera Knipoog

Deze camera's lijken zeer sterk op de spiegelreflex camera's maar hebben minder functies en geen verwisselbare lenzen. Ideale camera's voor het karpervissen als je het aan mij vraagt! Ik zelf ben in bezit van een FujiFilm S1800, deze is wel niet meer in productie maar hij heeft wel een opvolger gekregen:

De FujiFilm SL260. http://www.digicamshop.nl/product/173993/fujifilm-finepix-sl260-black.html

Hiermee kan je technisch gezien zo goed als alles mee! Een groot voordeel bij deze camera's is de flits! Dit heb ik zelf al vaak gemerkt tijdens mijn sessies. Met mijn flits kan ik 's nachts zeer duidelijke foto's maken van mijn gevangen vis, dit geeft een zeer mooie belichting! Vaak zie je dat bij van die kleine compact camera's de foto redelijk donker is of wat onscherp en vaag. Hier zal je dat dus niet zo snel mee hebben Knipoog

Hopelijk ben je er wat mee! Vind dit soort camera's geweldig voor bij het vissen!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 16 augustus 2012 02:26:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Me...myself...and my rods!
Steven D  
#3 Gepost : donderdag 16 augustus 2012 11:46:34(UTC)
Steven D

5 ponder

250€ is miniem bedrag, maar er zal mss wel wat te vinden zijn...

Vereisten vind ik:
- kantelbaar scherm
- zelfontspanner hoger dan 20sec.
Fesker  
#4 Gepost : donderdag 16 augustus 2012 16:54:50(UTC)
Fesker

15 ponder

Bedankt Jorden keuze zal snel gemaakt zijn denk ik dan! Kan je er ook eventueel goed mee filmen en hoelang is de zelfontspannertijd? Blij Steven Zoiets is zeer handig, maar ik ga niet veel alleen vissen Like

Bewerkt door de gebruiker donderdag 16 augustus 2012 17:06:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jorden  
#5 Gepost : donderdag 16 augustus 2012 21:36:32(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
De zelfontspanner tijd is 10 seconden. Een beetje aan de korte kant, maar das goed genoeg in geval van nood Knipoog de meeste mensen die alleen gaan vissen hebben een speciale ontvanger in hun handen om zo foto's te kunnen nemen wanneer ze willen.

Video's maken zal zeker lukken met deze camera! 720p HD Ready, daar kom je al een heel eind mee!
Me...myself...and my rods!
Fesker  
#6 Gepost : donderdag 16 augustus 2012 21:46:00(UTC)
Fesker

15 ponder

Dan is de keuze gemaakt denkik maar ik zie dat er nog veel SL200+ modellen zijn bv de SL280 en SL240 Maar dat is gewoon zoom en prijsklasse denk ik Blij

Bewerkt door de gebruiker donderdag 16 augustus 2012 21:48:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

big carp  
#7 Gepost : donderdag 16 augustus 2012 22:23:08(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
ik zou al nie voor sony gaan ik weet nie hoe het in nederland is ma die geheugen kaarten zij echt duur .
en ze passen aleen in sony dus als je dan derna en ander toestel koopt van en ander merk ben je er nix meer mee
het is maar en tip e Blij
als je goede foto's kunt trekken en er iets van kent maakt het zelf niet veel uit met welk toestel of hoe duur het is
wa ben je me een van 1000euro da je er nix van zou kennen ?

ik heb en panasonic lumix dmc fz28 18x optical zoom 10 mega pixels 27mm wilde

Bewerkt door de gebruiker donderdag 16 augustus 2012 22:27:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Fesker  
#8 Gepost : vrijdag 17 augustus 2012 00:18:51(UTC)
Fesker

15 ponder

big carp schreef:
ik zou al nie voor sony gaan ik weet nie hoe het in nederland is ma die geheugen kaarten zij echt duur .
en ze passen aleen in sony dus als je dan derna en ander toestel koopt van en ander merk ben je er nix meer mee
het is maar en tip e Blij
als je goede foto's kunt trekken en er iets van kent maakt het zelf niet veel uit met welk toestel of hoe duur het is
wa ben je me een van 1000euro da je er nix van zou kennen ?

ik heb en panasonic lumix dmc fz28 18x optical zoom 10 mega pixels 27mm wilde

Ben ik ook al tegen gekomen Tong
freaky  
#9 Gepost : vrijdag 17 augustus 2012 11:50:21(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
http://tweakers.net/pric...is-zwart.html#tabTongrices

deze gebruik ik, heb deze gekocht vanwege het kantelscherm en de lange zelfontspanner, tussen de 1 en 30 secs, en dan kan je ook nog het aantal foto's dat de camera moet maken instellen 1 - 5.
en hier gaat een gewone SD kaart in, dus ook in andere camera's te gebruiken.

prijs zal rond de 250 - 300 liggen
leer om te vangen, vang om te leren
Fesker  
#10 Gepost : vrijdag 17 augustus 2012 13:19:02(UTC)
Fesker

15 ponder

Ook een mooie Breede lach ik ga binnen 2weken ongv naar de winkel eens een kijkje nemen! (:
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.