40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
jvs schreef:
Er zit vis zat overal,en veel beschadigingen komen ook door boten(schroef)
Klopt Jurgen b Zit 1 maand genezing tussen de foto's in.. Vandaar de uitspraak "zo gezond als een vis". Kun je nagaan wat die getoonde karper (papegaaienbek)in dat artikel heeft mee moeten maken..... Bewerkt door de gebruiker vrijdag 10 augustus 2012 13:03:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven diesel heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
groet erik |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Johan Krenger schreef:Het enige wat ik nog niet heb gelezen is het gebruik van een carp care kit Ik denk zelf ook dat dit weinig bij zal dragen aan een goede heling. Vandaar dat ik het niet gebruik. Voor mijn gevoel is dit meer een product om geld mee te winnen.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
Frank Avezaat schreef:Johan Krenger schreef:Het enige wat ik nog niet heb gelezen is het gebruik van een carp care kit Ik denk zelf ook dat dit weinig bij zal dragen aan een goede heling. Vandaar dat ik het niet gebruik. Voor mijn gevoel is dit meer een product om geld mee te winnen. idd,zo'n carekit is nutteloos,de natuur hersteld zijn eigen.pure geldklopperij. |
houdoe en bedankt |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
okeey, gelukkig hoor ik dit nu ik wilde eigenlijk zon kit aan gaan schaffen want ik dacht dat het echt hielp |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
|
jvs schreef:Frank Avezaat schreef:Johan Krenger schreef:Het enige wat ik nog niet heb gelezen is het gebruik van een carp care kit Ik denk zelf ook dat dit weinig bij zal dragen aan een goede heling. Vandaar dat ik het niet gebruik. Voor mijn gevoel is dit meer een product om geld mee te winnen. idd,zo'n carekit is nutteloos,de natuur hersteld zijn eigen.pure geldklopperij. denk je zo ook over de medicijnen die je zelf neemt? menselijk lichaam is ook zelfhelend(tot op zekere hoogte) |
groet erik |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
maar werkt die carpcare kit nou of niet? |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
|
David v. Z schreef:maar werkt die carpcare kit nou of niet? denk zeker dat het de genezing bespoedigd b b daar zijn medicijnen ten slotte voor uitgevonden |
groet erik |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
diesel schreef:David v. Z schreef:maar werkt die carpcare kit nou of niet? denk zeker dat het de genezing bespoedigd b b daar zijn medicijnen ten slotte voor uitgevonden Net zoals marketing om ons te doen denken dat het werkelijk werkt... Betwijfel het of het echt werkt, voor hetzelfde geld is het gewoon kleurstof met een geurtje! |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
|
diesel schreef:jvs schreef:Frank Avezaat schreef:Johan Krenger schreef:Het enige wat ik nog niet heb gelezen is het gebruik van een carp care kit Ik denk zelf ook dat dit weinig bij zal dragen aan een goede heling. Vandaar dat ik het niet gebruik. Voor mijn gevoel is dit meer een product om geld mee te winnen. idd,zo'n carekit is nutteloos,de natuur hersteld zijn eigen.pure geldklopperij. denk je zo ook over de medicijnen die je zelf neemt? menselijk lichaam is ook zelfhelend(tot op zekere hoogte) ja,want ik neem zelden medicijnen,vroeger hadden ze ook niks,en genees je ook. maar een carekit voor een wilde vis te genezen is zware geldklopperij en nutteloos,en daar sta ik 200% achter Bewerkt door de gebruiker vrijdag 10 augustus 2012 14:11:55(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
houdoe en bedankt |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Uiteraard zijn medicijnen wel bedoeld om genezing te verspoedigen, maar is dit een medicijn? Komt mijns inziens meer overeen met een homeopatisch zalfje Ik denk dat de produkten uit de koiwereld beter helpen, anders zouden ze niet door koidokters etc gebruikt worden.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 610
|
Mij likt carp carekit wel goed. Ik vind eigelijk dat iedereen dat altijd bij zich moet hebben. Tuurlijk herstelt de natuur xich uit zichzelf dat is bij ons ook, maar als jij een wond hebt smeer je er toch ook jodium of 1 of andere troep op zodat het SNELLER geneest. Hoe sneller een wond bij de karper geneest hoe beter, want als die dan gevangen word dan zal die wond niet erger worden omdat die al geheelt is. |
Keep it simple... |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Ik zie het inderdaad meer als Monstercarp, jodium doe je om infecties te voorkomen... denk dat het met het spul van de carekits net zo iets is (zeg maar een beschermend laagje).
Verder, als je naar Frankrijk op een BTW gaat dien je vaak verplicht zo'n setje bij je te hebben... Dus als het alleen geldklopperij is dan werken zij daar dus ook aan mee..
|
|
|
|
|
monstercarps schreef:Mij likt carp carekit wel goed. Ik vind eigelijk dat iedereen dat altijd bij zich moet hebben. Tuurlijk herstelt de natuur xich uit zichzelf dat is bij ons ook, maar als jij een wond hebt smeer je er toch ook jodium of 1 of andere troep op zodat het SNELLER geneest. Hoe sneller een wond bij de karper geneest hoe beter, want als die dan gevangen word dan zal die wond niet erger worden omdat die al geheelt is. Idd b b en al zou het genezingsproces maar enkele procenten schelen....,die heb je dan toch verdiend b Daarbij geven karpervissers honderden,zoniet duizenden euro's uit om hun uitrusting compleet te hebben,dus waarom kijken op 2 tientjes Bewerkt door de gebruiker vrijdag 10 augustus 2012 15:05:48(UTC)
groet erik |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 31-7-2012(UTC) Berichten: 14
|
jvs schreef:je kan van alles kopen om te voorkomen dat je een vis beschadigd,maar dan nog beschadigd de vis. dat begint al met aanslaan,als je bang bent dat een vis beschadigd dan moet je gewoon STOPPEN met vissen. Er zit vis zat overal,en veel beschadigingen komen ook door boten(schroef) Lees op andere forums ook altijd van dit soort topics dat men bang is en klaagt dat andere vissers de vis beschadigen.ik zou zeggen kijk in de spiegel,zelf doe je er net zo hard aan mee. Wat wil je hiermee zeggen? Dat het niet nodig is om na te denken over de gevolgen van een bepaalde techniek op het welzijn van een vis? Volgens mij stel ik een tweetal vragen waarmee ik hoop een "betere" visser te worden. Dit soort reacties voeft echter weinig toe.
|
|
|
|
|
zelfs de beste vissers beschadigen vis, met wat voor techniek je ook gebruikt,dat breng je er niet af,wil je het voorkomen dan moet je stoppen met vissen. Dus er is niets om het te voorkomen,en als ik vis op karper dan geniet ik van elke vis die ik vang,ik ga echt niet liggen nadenken aan de waterkant wat voor beschadiging de vis kan oplopen als ik hem vang.klinkt misschien stom,maar zo denk ik erover Bewerkt door de gebruiker vrijdag 10 augustus 2012 16:01:45(UTC)
houdoe en bedankt |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 31-7-2012(UTC) Berichten: 14
|
@jvs Ik snap heus wat je wil zeggen. Een haak in je bek voelt niet fijn en er zal heus wel eens meer schade ontstaan. Het gaat mij er om dit zoveel mogelijk te beperken en dat is volgens mij een heel ander standpunt.
|
|
|
|
|
weerhaakloos vissen scheelt denk ik wel,ik knijp ze ook altijd plat,de kans om je vis te lossen is dan wel groter |
houdoe en bedankt |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Ik denk zelf ook dat dit weinig bij zal dragen aan een goede heling. Vandaar dat ik het niet gebruik. ja,want ik neem zelden medicijnen,vroeger hadden ze ook niks,en genees je ook. maar een carekit voor een wilde vis te genezen is zware geldklopperij en nutteloos,en daar sta ik 200% achter
Vroeger was de gemiddelde leeftijd tussen de 50 en de 60, nu tussen 70 en 80.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2011(UTC) Berichten: 327
|
Erwin hier nog één die het met je eens is. gebruik van lang tube vermindert kan op beschadigen ook |
PR : 35 pond Karper teller 2013 : 6 Zwaarste 2013 :18 pond |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Kom wat laat in dit onderwerp, maar lees de berichten over al dan niet een weerhaak, en het denken dat een weerhaakloze haak veiliger is valt te betwijfelen, als je nagaat dat op de meeste Engelse syndicaat wateren, weerhaakloos vissen absoluut niet wordt toegestaan! okay bij lijn breuk zal een karper een haak zonder weerhaak misschien sneller kwijtraken, maar tijdens de dril gaan de Engelsen er dus vanuit dat ie meer schade aanricht..geeft te denken lijkt mij.. Verder over de reactie van Freaky, 100 tot 125 meter nylon hebben uitstaan op 50cm van palen?... lijkt me toch wat onverantwoord...ga je uit van 10 prct rek, houd het in dat een vis je lijn tot 10 meter kan uitrekken zonder dat je wat in te brengen hebt... 1e keus is dichter op de obstakels gaan zitten en/of gevlochten lijn (geen rek)... En wat betreft carpcare middelen ben ik het met Diesel eens, ik heb het oude potje van Nash, en ik verzorg er soms mijn koi mee als er eens een klein plekje op mijn vissen zit of als er een schub iets ontstoken is, en ik moet zeggen dat de behandelde plek gewoon goed geneest..dat zou het misschien ook zonder het behandelen, maar wat ik heb gemerkt is dat het herstel dan vaak langer duurt..dus al werkt het maar 5 prct exstra dan is me dat het wel waard.. Geef 100en euros uit aan viszooi dus waarom niet aan visCARE... Oh en Ruud je spreekt jezelf wel tegen, vroeger was er niets en geneest iedereen ook wel, en vervolgens zeg je dat iedereen vroeger 50 of 60 werd en nu 70 en 80..(heeft misschien toch iets met de medische wetenschap van doen lijkt mij..) grt M. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 11 augustus 2012 01:15:34(UTC)
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.