logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
jori  
#1 Gepost : woensdag 8 augustus 2012 19:35:03(UTC)
jori

25 ponder

hallo,

in de nederlandse wateren word veel gezommen door mensen nou is mijn vraag gebeurt het vaak dat een snoek een mens bijt?
want ben ooit in italie door een snoek gebeten iemand die in nederland ooit aangevallen is?
behandel iedere karper met respect!
Sponsor
diesel  
#2 Gepost : woensdag 8 augustus 2012 20:08:54(UTC)
diesel

40 ponder

een paar weekjes geleden werd er hier iemand bijna in zn voet gebeten bij het terug zetten van een voorn.

zoals henk al zei...ze vergissen zich wel eens

Bewerkt door de gebruiker woensdag 8 augustus 2012 20:09:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
Erwin  
#3 Gepost : woensdag 8 augustus 2012 20:52:41(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik denk dat je er gemiddeld 1 keer per jaar iets over leest.
ej de klerk  
#4 Gepost : woensdag 8 augustus 2012 21:42:37(UTC)
ej de klerk

25 ponder

Nederland

Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
een maatje van me is in het verleden weleens door een snoek in z`n hand gebeten toen ie z`n handen ff afspoelde na de vangst van een voorn.Vlak onder het kantje... hij schrok ze eigen kapot..gelukkig viel de schade mee.
Mvg Klerk.

Als je thuis blijft vang je zeker weten niks.
timvanzanten  
#5 Gepost : donderdag 9 augustus 2012 10:04:44(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Vissen zijn in principe banger voor jouw dan jij voor hen. Snoek moet het alleen van trillingen hebben om zijn prooi te vinden aangezien zijn zicht niet bijster goed is. Daardoor kan het gebeuren dat ze een mens nog weleens aanzien voor een prooi.

Wat betreft meerval, die kunnen goed kwaad worden. Wat heb ik gelachen om die filmpjes van gasten die meerval terugzetten en de meerval nog even een goede hap nageeft! Geniale beesten.
diesel  
#6 Gepost : donderdag 9 augustus 2012 10:15:09(UTC)
diesel

40 ponder

timvanzanten schreef:
Snoek moet het alleen van trillingen hebben om zijn prooi te vinden aangezien zijn zicht niet bijster goed is.

Dus... Dus... Dus...

snoek is een zichtjager........en ziet uitstekend...valt zn prooi het liefste aan uit een hinderlaag.
groet erik
timvanzanten  
#7 Gepost : donderdag 9 augustus 2012 10:23:25(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Hoi Diesel, ja en nee. Snoek heeft moeite om te overleven in troebel water. Dit komt doordat zijn zicht minder is. Zijn zintuigen zijn dan ook heel belangrijk. In helder water zal een snoek geen problemen ondervinden en op zicht prima uit de voeten kunnen.
diesel  
#8 Gepost : donderdag 9 augustus 2012 11:28:43(UTC)
diesel

40 ponder

timvanzanten schreef:
In helder water zal een snoek geen problemen ondervinden en op zicht prima uit de voeten kunnen.

Das heel wat anders dan dat je in je vorige post zeiKnipoog Knipoog

timvanzanten schreef:
Snoek moet het alleen van trillingen hebben om zijn prooi te vinden aangezien zijn zicht niet bijster goed is.

Ik vang nog elk jaar mn grootste snoeken in rivier de aa,troebeler water bestaat niet.
Dus de stelling dat ze in troebel water moeilijk overleven geloof ik ook niet aangezien de vissen die ik daar vang kerngezond zijn..jaar in jaar uit..

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 15 december 2012 18:06:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
timvanzanten  
#9 Gepost : donderdag 9 augustus 2012 11:43:15(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

@ Diesel, mijn eerste reactie was wellicht wat overtrokken. Je hebt helemaal gelijk! Ik heb ooit eens gelezen dat snoek het vooral van zijn zintuigen moet hebben omdat de waterkwaliteit ( lees: helderheid) op veel wateren nog de wensen overlaat. Toch heb je zeker gelijk. Helemaal omdat in Nederland het water steeds helderder wordt.
luukcarp  
#10 Gepost : zaterdag 15 december 2012 16:53:48(UTC)
luukcarp

30 ponder

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
ik zette een keer een brasem terug en toen valde een 60+ cm snoekje mij ook aan had wel een verdomt diepe snee

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
Tijgernootje  
#11 Gepost : dinsdag 18 december 2012 20:22:43(UTC)
Tijgernootje

20 ponder

Soms als ik zit te vissen zie ik altijd hetzelfde snoekje onder de kant liggen wachten totdat ik wat in het water gooi Angel
Erwin  
#12 Gepost : woensdag 19 december 2012 17:21:44(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ja, het lijkt mij toch geen pretje... Ik heb vaker snoeken op een stuk kunstaas / aasvis zien klappen en dat gaat er ruig aan toe. De bek zit gevuld met 700 vlijmscherpe tanden en kan me voorstellen dat dit voor flink wat schade kan zorgen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.