CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
van minni eitje tot reuze karper
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
helaas ted dat gaat hem niet worden. gewoon bij jou in de buurt zoeken naar een sloot waar ze paaien |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 27-11-2011(UTC) Berichten: 24
|
maakt niks uit ik heb hier ook dikke vissen van 20plus zwemmen en die schieten kuit in de polder |
ted |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 21-7-2012(UTC) Berichten: 105
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
wat een topproject! Echt mooi om te zien en vet dat er zelfs een koikarper uit is gekomen! ga zo door! ben benieuwd naar het eindresultaat.
|
|
|
|
|
heb nu binnen 24 uur me bak helemaal troebel. ik ververs nog steeds iedere dag water. maar ik heb 2 dagen de tl verlichting erboven gehad ( ivm mensen die we hier kregen ) is het mogelijk dat er door die tl verlichting algen kan ontstaan??? me filter en dergelijke is gewoon goed dus ik snap het niet echt eigenlijk |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Lodewijk schreef:heb nu binnen 24 uur me bak helemaal troebel. ik ververs nog steeds iedere dag water. maar ik heb 2 dagen de tl verlichting erboven gehad ( ivm mensen die we hier kregen ) is het mogelijk dat er door die tl verlichting algen kan ontstaan??? me filter en dergelijke is gewoon goed dus ik snap het niet echt eigenlijk TL-balk geeft (als tie aanstaat)licht. Dat zorgt voor algengroei ed. 't is geen showbak, dus tllicht uitzetten kan al veel schelen. PS: Algen ontstaan niet, die zitten altijd al in het water. (lekker he, zo'n frisse slok water uit de kraan ... ;-) ). Bewerkt door de gebruiker maandag 6 augustus 2012 21:54:33(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
het is water uit het meer. en indd we zetten hier de verlichting niet meer aan. moet ik nu de hele bak verversen of verdwijnen de algen vanzelf? |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Lodewijk schreef:het is water uit het meer. en indd we zetten hier de verlichting niet meer aan. moet ik nu de hele bak verversen of verdwijnen de algen vanzelf? het enige wat je kan helpen is een uv lamp |
groet erik |
|
|
|
|
die heb je in de vorm van tl verlichting toch?
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Even tussendoor; Heb hier toch geen verstand van Kan je nog een keer een filmpje maken Lodewijk? ik ben erg benieuwd hoe hard ze gegroeid zijn! |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
|
Lodewijk schreef:die heb je in de vorm van tl verlichting toch?
bedoel je of die lampen op de plek van je tl verlichting komt? in dat geval is het antwoord nee |
groet erik |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 9-10-2010(UTC) Berichten: 87
|
ff een grassie in je bak doen Lodewijk |
Beter een slechte dag gevist dan een goede dag op het werk. |
|
|
|
|
Paul Jansen schreef:ff een grassie in je bak doen Lodewijk die kunnen helaas dit probleem niet verhelpen |
groet erik |
|
|
|
|
louis! hoe is het met je vissies??? leven ze nog? |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 22-5-2012(UTC) Berichten: 42
|
dit is dus echt wel een cool topic he!!!! ben benieuwd om de verdere ontwikkeling te volgen!!!
grtzzz boutkse
|
|
|
|
|
een filmpje van vandaag. heb de bak schoongemaakt en vielen me spons aan haha die gekke beesten.......
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
mooie viskes lodewijk! hoe groot zijn ze nu?
|
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Bekijkt berichten in topic: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
ULodewijk is het gewone groene harige alg of is het slijmerig en blauwgroen van kleur? De eerste variant is gezond om in je bak te hebben, wil je er van af, licht doven en je bak uit het directe zonlicht halen. Verder helpt vuil afhevelen van de bodem altijd goed. Ook drijfplanten zijn goed om de algengroei beheersbaar te houden. Deze groeien op de zelfde afvalstoffen als gewone alg. Voor blauwalg kan je het zelfde doen. Dit kan je ook gewoon afhevelen en door je bak donker te houden en veel verversen/ minder voeren kom je daar ook van af. Succes! Mooi projectje en prachtige vissen! Bewerkt door de gebruiker zondag 2 september 2012 13:07:04(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
door een paar vakantie periodes heb ik het aantal visjes gereduceerd (te veel verzorging). Ik zit nu nog met 2 karpers in mijn bak, ne spiegel en een schub straks zal ik eens foto's posten. ze zijn ongeveer 10 cm
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
hier eindelijk wat foto's b louiskruyfhooft heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Ziet er mooi uit Louis b |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
van minni eitje tot reuze karper
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.