logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Johan Krenger  
#1 Gepost : zaterdag 4 augustus 2012 15:01:09(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Sinds dit jaar is de Albaplas opengesteld voor vissers en vroeg mij af of er hier leden zijn die enige ervaringen hebben met de plas, tot nu toe alleen maar verhalen gehoord over brasems... Dus ik hoop jullie ervaringen en/of vangsmeldingen hier op terug te vinden..

Alvast mijn hartelijke dank!!
Sponsor
ErwinB  
#2 Gepost : zaterdag 4 augustus 2012 23:15:47(UTC)
ErwinB


10 ponder

Lid sinds: 3-8-2011(UTC)
Berichten: 61

Vroeger zat er een beperkt bestand op het gat. Slechts enkele vissen met een lange slanke bouw. Ik heb in 1994 ca 30 valkenswaardspiegels uitgezet. Dit zijn mooie zwaarbeschubde spiegels. Inmiddels zijn dit mooie twintigers, waarvan er dit jaar na de openstelling enkelen zijn gevangen. Dit jaar zijn er naar zeggen van de beheerder nog enkele duizenden kleine karpertjes uitgezet (30 - 40 cm). Deze visjes zie je als je rondloopt geregeld springen. Ze worden ook door witvissers gevangen. Ik weet niet of het er echt zo veel zijn geweest. Ik hoop het niet want het gat is nu niet bepaald voedselrijk en kan een dergelijk bestand nooit aan.

Ik heb er zelf nooit op karper gevist. Wel heb ik er op roofvis gevist. Er staat momenteel erg veel wier in de oeverzones. Dit groeit tot ca. 6 meter diepte. Buiten het wier loopt de diepte van de plas erg snel op tot meer dan 20 meter.

Ik denk dat ik van het najaar eens een poging ga wagen.
Aart Lokhorst  
#3 Gepost : zondag 5 augustus 2012 10:44:59(UTC)
Aart Lokhorst


5 ponder

Lid sinds: 31-7-2012(UTC)
Berichten: 32

Erwin, ook heel veel minder van die kleine visjes is m.i. al teveel als die Valkenswaard spiegeltjes uit 1994 nu pas 20 ponders zijn. Is gewoon een zeer slechte groeicurve, iets wat we gelukkig weten van de SKP-en.
Johan Krenger  
#4 Gepost : zondag 5 augustus 2012 11:54:02(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Heb er gister nog een ronde gelopen en geobserveerd.. geen karper kunnen spotten (wel jonge vis) denk inderdaad dat het voedsel aanbod erg laag is en gezien het grillige bodem verloop en het feit dat je niet op of in het water mag komen maakt het geheel ook niet echt makkelijk!! Zag ook gen enkele visser zitten, wellicht als er meer wordt gevist dat het gewicht van de vissen wat omhoog gaat, maar zoveel mooie stekken zijn er nu ook weer niet!
Matthijs Gerrietsen  
#5 Gepost : zondag 5 augustus 2012 13:17:38(UTC)
Matthijs Gerrietsen


20 ponder

Lid sinds: 15-2-2010(UTC)
Berichten: 207

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Als er meer gevist wordt, komt er misschien meer voedselaanbod. Shhh Shhh
Linkloos
ErwinB  
#6 Gepost : maandag 6 augustus 2012 19:20:55(UTC)
ErwinB


10 ponder

Lid sinds: 3-8-2011(UTC)
Berichten: 61

Het is inderdaad een erg voedselarme plas. Door de grote waterdipete is het voor vis benutbare oppervlak erg gering. Daarnaast is het arme zandgrod. De vissen hadden in een voedselrijke omgeving al veel groter kunnen zijn. De grootste vis waarvan ik gehoord heb is 28 pond. Dit is niet erg veel. Maar wie weet worden ze vanzelf groter op een dieeet van boilies.
Johan Krenger  
#7 Gepost : dinsdag 7 augustus 2012 13:35:29(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Ach ook al zal ik waarschijnlijk niet mijn pr aanscherpen.. heb al wel begrepen dat er verhoudingsgewijs veel spiegel zwemt (t.o.v. de lage bezetting). Ik zal er in mijn vakantie een sessie aan wagen en hopelijk hier wat kunnen melden!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.