CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Nieuwe hengels: Fox Ranger XTS (full cork) of shimano Tribal
20 ponder Lid sinds: 16-8-2011(UTC) Berichten: 215
|
he dudes (en meiskes natuurlijk)
ik zit een beetje met een dilemma:
Ik heb over een paar weken 450-500 euri te besteden aan hengels, Er moet ook een nieuw schepnet komen vandaar de variabele prijs, ik ga van 450 euro uit voor 3 stokken.
Nou ben ik zelf erg tevreden over al mn fox spullen, is er iets niet goed dan is 1 mailtje genoeg om het te kosteloos en razendsnel te laten vervangen, erg goede service als je t mij vraagt.. Of het nou om een spare part van je foudraal gaat of een kapotte onthaakmat, of zelfs een gebroken polaroid bril. Ze helpen je ten alle tijden.
Over shimano hoor ik dan weer mindere berichten qua service en bereikbaarheid. Erg jammer voor een A-merk. Vooralsnog heb ik er zelf nog niet zulke ervaring mee maar ik kan er genoeg online vinden.
De enige reden dat ik de shimano's toch nog op een gedeelde eerste plek heb staan is dat mn molens ook van shimano zijn en die hierna komen zullen dat ook zijn. het zou mooi zijn als de hengel en runner beiden shimano zijn... tarty trekje zeg maar... Maar het is gewoon kwaliteit spul, en ik heb er nog geen problemen mee gehad tot nu toe.
Anyway ik hoop dat iemand me goed onderbouwd advies kan geven waarom fox ranger xts of waarom shimano tribal.. Of een waarom niet bijvoorbeeld daar kan ik ook wat mee.
Ik heb geen zin in mensen die me komen vertellen wat zij goede stokken vinden of welke stokken zij hebben. Het gaat me puur en alleen om die 2 typen.
Wie er feiten over weet, of een goed beargumenteerde mening heeft: brand los!
mvgr Spod
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Kan je helaas niet helpen met je keuze jij moet zelf kijken hoe je de actie van beide hengels vind.
Ik heb wel eens gedrild met de shimano tribal xtr-a Moet zeggen dat ik het geen fijne stokken vind het leek wel dat die vanuit het midden eerst boog beetje een slap gevoel
Foxjes niet gezien of in mijn handen gehad
Maar jij moet ermee vissen Jij moet er mee drillen
Kies waar je vertrouwen in hebt
Succes spodje
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
onbewust heb je me toch geholpen met je uitspraak over de shimano xtr-a. jammer dat je in de winkel niet kunt drillen he gheghe Ik begin onbewust toch steeds meer naar fox te neigen. Ik heb zelf een warrior S marker-hengel, dit vind ik best een tof hengeltje. Ik heb er ook een vis mee gedrild en dat voelde wel goed (ondanks dat het een stijve markerstok is) ik denk dat het bijna 100% de ranger XTS wordt (full cork of niet), maar wellicht krijg ik nog goede tips. mvgr spod
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Molen meenemen Die erop zetten en trekken maar
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 22-4-2012(UTC) Berichten: 28
|
- Ja jongen het is moeilijk he om te kiezen ik heb ze alle twee niets mis mee . Maar ik vis het meeste met de fox hengels . maak een keuze wat je het mooiste hengeltje vind.JA shimano molens zijn gewoon de beste vind ik maar dat maakt niet uit op wat voor een hengel je ze plaats het ziet altijd goed uit Bewerkt door de gebruiker dinsdag 31 juli 2012 23:00:27(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-2-2012(UTC) Berichten: 102
|
heb nu 8 weken de fox hengels, mee naar frankrijk geweest en goed hun werk moeten doen.. werpen heerlijk, zijn goede stokken op afstand en dichtbij vangen ze alle stotten op.. ik heb in frankrijk 1,5 uur staan drillen met een 40 kilo steur en heb ze dus goed kunnen testen en ben er zeer tevree over.. moet wel zeggen dat ik de 3lbs versie heb |
Als je lijnen niet nat zijn !!!! Dat zit je thuis voor de buis ....
|
|
|
|
|
thanks allen voor de reacties. Het vergemakkelijkt mijn keuze dusdanig dat de beslissing is gevallen. Ik ga voor de fox stokken. en ik zou sowieso voor de 3lbs versie gaan, want als er niet gevaren mag worden dan wordt er flink gesmeten dat betekent 100gr lood en een flinke PVA bag... dus 3ponders zijn wel gewenst gr SF
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Nieuwe hengels: Fox Ranger XTS (full cork) of shimano Tribal
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.