50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Lodewijk schreef:indd, of als je mat afkeuren komen nog zat mensen daar met een mat die minder bescherming bied dan een krant Echt waar, dat had ik in deze tijd niet meer verwacht en zeker van vissers die naar Frankrijk gaan verwacht je toch iets meer omdat toch meestal de iets serieuse vissers zijn. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
heb ze gezien hoor......... dikke stokken met nog dikkere molens er onder dikke tent dikke rodpod maar toch een mat waar al een voorntje de grond zou raken |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 9-3-2013(UTC) Berichten: 42
|
vorig jaar toen ik er was lodewijk , weet je nog op stek 23 op het kleine meer , die gasten met die boot hengels , waren jij en eric niet zo blij mee lol
|
|
|
|
|
zijn trouwens die bollen dezelfde prijs als hier in holland lodewijk? buiten de specials om ?
|
|
|
|
|
|
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 3-6-2011(UTC) Berichten: 83
Bedankjes: 1 keer
|
Alles voor het oog van een ander. Kost allemaal al genoeg kan je net zo goed een goeie mat kopen zijn de kosten ook niet. En is behoud van je karper
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-4-2012(UTC) Berichten: 114
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
|
Laatste tijd zie je ook vaker dat men al weighsling + onthaakmat en soms schepnet beschikbaar stelt vanuit het water zelf om dit soort dingen te voorkomen(als ook overbrengen van ziektes e.d.). Dus misschien een idee voor jullie Lodewijk? Scheelt ons ook weer ruimte in de auto , grt
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Goeie mat is gwn noodzakelijk |
|
|
|
|
|
Berster schreef:Laatste tijd zie je ook vaker dat men al weighsling + onthaakmat en soms schepnet beschikbaar stelt vanuit het water zelf om dit soort dingen te voorkomen(als ook overbrengen van ziektes e.d.). Dus misschien een idee voor jullie Lodewijk? Scheelt ons ook weer ruimte in de auto , grt waarom? als karper visser moet je gewoon je spullen goed voor elkaar hebben. |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-12-2012(UTC) Berichten: 70
|
AMEN Lodewijk,
als je naar Frankrijk gaat ben je toch wel een fanatieke visser en geen beginner ( jaartje ofzo ). mijn nekharen gaan rechtovereind staan als ik dat soort dingen zie. Was een tijd terug in een bos aan het kijken en zag daar de duurste spullen liggen van molens tot beetmelders, maar de vis lag op het gras. Gras is zacht maar het gaat om het idee, neem verdorrie een onthaakmat. maar ja, helaas is niet iedereen hetzelfde.
Lodewijk,
hoe staat het met de vangsten? Zag dat het weer aardig is bij jullie. |
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer! Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer. |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 3-6-2011(UTC) Berichten: 83
Bedankjes: 1 keer
|
Tuurlijk als je naar Frankrijk gaat moet je zorgen dat je spullen goed in orde zijn (ook in Nederland moet je hier voor zorgen trouwens) maar snap het punt van Berster ook! Het is niet alleen voor de vissers die komen maar ook voor de beheerder van het water. Je weet nooit wat mensen met hun spullen gedaan hebben misschien hebben ze zelf in een besmet water zitten roeren met een net etc. Helaas heb je het niet voor het uitkiezen of je een van je spullen wel of niet besmet raakt met een eventuele ziekte. Als je die spullen dus al hebt liggen weetje zeker dat het niet zal gebeuren mits er wat met je eigen water loos is. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 maart 2013 13:36:59(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 23-3-2013(UTC) Berichten: 6
|
Kan iemand mij iets vertellen over het diepteverloop en de bodemstructuur op het kleine meer?
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 2-5-2012(UTC) Berichten: 3
|
Als je je spullen helemaal goed laat drogen zijn alle ziekteverwekkers dood. Zo werkt het bij koi ook. Dus heel belangrijk alles goed te laten drogen voor je een ander water bezoekt.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 4-3-2013(UTC) Berichten: 95
|
Eltollo schreef:Als je je spullen helemaal goed laat drogen zijn alle ziekteverwekkers dood. Zo werkt het bij koi ook. Dus heel belangrijk alles goed te laten drogen voor je een ander water bezoekt.
Dit is zeer zeker niet waar!!!!!!!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 9-1-2013(UTC) Berichten: 194
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
lodewijk, een nash cradle is wel toegestaan toch? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lodewijk,
Natuurlijk ben ik het er mee eens dat je als karpervisser dit soort dingen voor elkaar behoort te hebben(ik heb dat ook!), Maar zoals je zelf weet heeft niet iedereen dit en waarom zou je dan niet het zekere voor het onzekere willen nemen als uitbater om bijv. dit soort dingen beschikbaar te stellen?
Wanneer ik een eigen water zou beheren zou dit wel 1 van de dingen zijn waar ik overna zou denken om de risico's tot een minimum te beperken voor mijn vissen.
Zelfde met bijvoorbeeld het maken van een stevig weegpunt zodat je er zeker van bent dat men niet zelf iets gaat maken aan een tak van een boom (ja ik heb ze gezien) of het risico dat iemand een zware bak laat vallen omdat hij opeens gaat klapperen in de weegzak terwijl hij net op het display probeert te kijken van zijn weegschaal.
grt
Berry
|
|
|
|
|
he berry,
het staat bij ons duidelijk op de regels waar je mat aan moet voordoen. natuurlijk hebben wij hier 2 backup matten liggen voor het geval dat. maar ik en denk, en menig ander vind gewoon dat je je spul voor elkaar moet hebben, zeker als je 'niet om de hoek vist' heb al van meerdere mensen gehoord dat er ook matten worden gejat als het meer die ter beschikking stelt. dan hoor ik je roepen 'dan controleer je dat toch' maar dit is onbegonnen werk. elke zaterdag staat hier 20 man die wil vissen en 20 man die weg willen. dat kost gewoon te veel tijd. je moet gewoon alles voor elkaar hebben en de regels van het betreffende meer goed door lezen VOORDAT je komt
|
|
|
|
|
Lodewijk,
Ja daar heb je ook gelijk in, ik weet hoe het gaat bij jullie ben er al 3x(2010 en 2011) geweest (alleen toen werkte jij er nog niet). Het lezen van de regels blijkt altijd lastig voor sommigen!
grt
Berry
|
|
|
|
|
lodewijk , hoe gaan de vangsten , is de water temperatuur al iets gestegen ?
gr eric ijmuiden
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.