30 ponder Lid sinds: 5-1-2011(UTC) Berichten: 633
|
Heb zelf nauwlijks evaring met het draaie enz.. ben het dit jaar wel van plan samen met don! vorig jaar hebt hij goed gevange op ze mooie mix! :-"
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 30-1-2011(UTC) Berichten: 33
|
PerryMeter schreef:even een vraagje.hoeveel procent zemelen gebruik je? in je mix Op dit moment een 100 gram, maar dit is ook zeker in het voorjaar en najaar te gebruiken, Snellere doorgang dus minder verzadiging |
Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet! |
|
|
|
|
Mooie basis voor een cream bolletje 300 wouwbloem 200 rijstmeel 200 Polenta extra toevoegingen bijv: 100 koekies 100 eivoer 50 lammerenmelk 50 tarwekiemen 20 gram zout 15 ml zalmolie sweetner en een goeie maple flavour. Ongeveer 2 min koken voor extra attractie of 3 a 4 min voor wat harder en wat minder witvis op je stekkie. wil je hem extra attractief maken, doe je er een scheutje melasse of CSL bij. Simpele goedkope bol die goed vangt Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 februari 2011 01:17:28(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 205
|
Rijstebloem is volgens mij hetzelfde toch?
mvg, |
Carpfishing is an important thing of living. |
|
|
|
|
Je kan ook gewoon rijstebloem nemen jah. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 294
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Dries Jacké schreef:Zie dat weinig mensen tarwekiemen of zemelen gebruiken. Verteerd je boilie lekker snel. Dus minder verzadigend. Hoe werkt het verteringsproces van boilies dan? Een karper heeft geen maag. Waar en hoe worden dan voedingsstoffen afgebroken en hoe zorgen tarwekiemen voor de versnelling van dit proces? Ben benieuwd. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 februari 2011 21:15:20(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Tarwe/griesmeel 250 Rogermeel 200 polenta 200 |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 5-1-2011(UTC) Berichten: 633
|
Yep don ze basis meel is wel goed (heb vaker op ze ballen gevangen)
|
|
|
|
|
Dit jaar nog veel meer corné |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 23-6-2010(UTC) Berichten: 106
|
is 20% tarwezemelen te veel in een mix?of valt dat mee heb daar namelijk geen ervaring mee en kan dat het hele jaar verwerkt worden in je bol |
red de boom,eet een bever |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 83
|
20% griesmeel 20% volvette soyameel 20% maismeel 20% trouvit 15% gem hennep 5% knoflook
wat vinden jullie hiervan? de bedoeling is om een niet al te moeilijke bol te maken. maar hier wel op de lange termijn mee willen voeren. zouden jullie iets veranderen ?
en waar kun je gem hennep en trouvit kopen in bulk verpakking ? alvast bedankt
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
das een goede basis lennart, moet gaan lukken. kijk even of het goed draait. zo niet, vervang de trouvit voor vismeel. is wat fijner van structuur of verlaag de gemalen hennep met 5%
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Die mix gaat als een trein, daar hoef je niet druk om te maken.
|
|
|
|
|
zit er ook genoeg voedingswaarden in voor de lange termijn ? thnx voor pb ferenc als je bijv. 10 kg mix hebt hoeveel kilo boilies komen daar ong. uit ? 13/14 toch ? Bewerkt door de gebruiker woensdag 16 maart 2011 00:00:37(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 12-1-2011(UTC) Berichten: 333
Bedankjes: 2 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Lennart, ik ben pas zelf aan het draaien maar die 10 kilo worden zeker 13-14 kilo |
Het is zoals het is.
|
|
|
|
|
wat zijn leuke melen die je bij de bakker kunt halen ? ik kan wss voor een leuk prijsje spullen bij de bakker halen namelijk
|
|
|
|
|
Met eieren haal je de 14kg wel, met eipoeder niet. Verschilt ook per mix.
Bij een bakker die zelf brood en banket maakt kan je griesmeel en wat bloemsoorten gebruiken. Je betaald wel de hoofprijs. Bij een goeie!! visvoerder leverancier betaal je stukken minder en deze zijn dan ook a kwaliteit.
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 4-4-2011(UTC) Berichten: 24
|
Erwin schreef:Hallo beste mensen
Iedereen kent zo'n beetje als de standaard basismix van 1/3 griesmeel, 1/3 maismail en 1/3 sojameel.
Een goeie basismix, alleen gebruikt iedereen dit (die zelf zijn knikkers draait) Nou wou ik weten of er nog goeie alternatieven zijn...mixen die zich goed laten rollen en waar alle basiselementen inzitten. Nog tips?
Erwin Heey weet jij toevoelig een goede mix voor een strave kruiden mix ik ben al bijna 4maanden op zoek en aan het probeeren maar lukt echt niet en als het goed ruikt rollen ze slecht de basis mix van mij is 200gr troevit 100gr robinrit 300gr tarwebloem enzo verder ik weet geen weg mee :(
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 8-6-2010(UTC) Berichten: 39
|
Ik wilde ook beginnen met bollen draaien.
Nu heb ik veel gelezen gevraagd en gehoord en vind dit een vrij gemakkelijk recept om mee te beginnen. Graag hoor ik of jullie nog opmerkingen hebben over deze mix
25% Griesmeel 20% Maismeel 10% Polenta 10% Gemalen polenta 15% Gemalen hennep 10% Koekjesmeel 10%tarwebloem
Eieren Zonnebloemolie
Deze wil ik flavouren met een zoete stof
|
|
|
|
|
Vervang de maismeel door soyameel vet. En gemalen polenta en gewone zijn hetzelfde.
Tarwebloem is niet nodig, die 10% kan je beter aanvullen met wat melkpoeder.
Verder is het een goeie mix waar je ongetwijveld wat op zult vangen.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.