CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
van minni eitje tot reuze karper
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
tijdens de paai gewoon uit wier/takken halen popp96 @diesel nee natuurlijk niet. maar geloof me nou maar er kan niks gebeuren. ze groeien gewoon in hetzelfde meer op alleen is het 'meer' een stukkie kleiner |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Lodewijk schreef:
@diesel
maar geloof me nou maar er kan niks gebeuren.
Je weet niet waar je over praat Tis niet echt natuurlijk als je je karpers op 25 graden houd.(jij houd het ook wel een poosje uit in een sauna) Daarbij vreet een karper nauwelijks als ze op een temperatuur van 25 graden moeten leven... Geen voedselinname is op den duur zwakte en dus vatbaarder voor ziektes.. Dan heb ik het niet eens over de ziektekiemen die vrij komen als 1 visje in jou bak sterft en daar bij wijze van spreken een paar uur in ligt. Je hebt nauwelijks een buffer.. Test je je water ooit in je bakje? Maak je ooit een afstijkje van je vissen of controleer je uberhaupt iets? Heb genoeg verstand van ziektes om te weten wat er kan gebeuren.. En inderdaad,het hoeft niet te gebeuren maar het kan.....en als het dan zover is..... Staan toevallig diverse items op de site nu.... Maar zoals gezegd,ik hoop voor je dat het goed gaat b ben ik snap je goede bedoelingen ,maar probeer me niet te overtuigen dat er niks kan gebeuren want dat is behoorlijk naief en gebrek aan kennis. Bewerkt door de gebruiker zondag 24 juni 2012 18:16:11(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
groet erik |
|
|
|
|
diesel........ ten eerste staat de bak nu op 22.5 graden want ik weet dat je ze niet kan houden op 25. ik heb dit puur gedaan zodat ze een soort van 'groeispurt' ondergaan. niks ergs in mijn ogen dus. de dooie vis ruimt zichzelf op want geloof het op niet maar de grote rijen vreet echt alles en ja zelfs zijn eigen soortgenoten. ik heb tot nu toe 2 dooie visjes gehad vanaf de start ( 22 mei ) vind ik dit erg netjes. ik verander niks nu momenteel. alles gaat goed en ze groeien als kool. je kan wel zeggen als dit gebeurd als als als als maar zo moet je niet beginnen lijkt me. dan kan je net zo goed je auto laten staan want wat nou ALS je een dodelijk ongeluk krijgt. altijd maar dat als als als voor de rest laat ik ze gewoon opgroeien in het water van het meer. ze krijgen dezelfde voeding alleen de leefruimte is een stukje kleiner. ik snap je kritiek maar zeg niet dat ik een naief persoon ben die er niks vanaf weet. ik werk nu dagelijks met vissen en geloof me, ik weet meer dan je denkt Bewerkt door de gebruiker zondag 24 juni 2012 20:20:55(UTC)
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
voor de liefhebbers hier in ieder geval nog een foto van de koi |
|
|
|
|
en hier nog een keer de rijen en de schub |
|
|
|
|
Lodewijk schreef:diesel........ ten eerste staat de bak nu op 22.5 graden want ik weet dat je ze niet kan houden op 25. ik heb dit puur gedaan zodat ze een soort van 'groeispurt' ondergaan. niks ergs in mijn ogen dus. de dooie vis ruimt zichzelf op want geloof het op niet maar de grote rijen vreet echt alles en ja zelfs zijn eigen soortgenoten. ik heb tot nu toe 2 dooie visjes gehad vanaf de start ( 22 mei ) vind ik dit erg netjes. ik verander niks nu momenteel. alles gaat goed en ze groeien als kool. je kan wel zeggen als dit gebeurd als als als als maar zo moet je niet beginnen lijkt me. dan kan je net zo goed je auto laten staan want wat nou ALS je een dodelijk ongeluk krijgt. altijd maar dat als als als voor de rest laat ik ze gewoon opgroeien in het water van het meer. ze krijgen dezelfde voeding alleen de leefruimte is een stukje kleiner. ik snap je kritiek maar zeg niet dat ik een naief persoon ben die er niks vanaf weet. ik werk nu dagelijks met vissen en geloof me, ik weet meer dan je denkt Test je je water ooit in je bakje? Maak je ooit een afstijkje van je vissen of controleer je uberhaupt iets? |
groet erik |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
leuk lodewijk met die kleine visjes! ik hoop voor je dat ze mooi en groot worden! Succes! b |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
|
diesel schreef:Lodewijk schreef:diesel........ ten eerste staat de bak nu op 22.5 graden want ik weet dat je ze niet kan houden op 25. ik heb dit puur gedaan zodat ze een soort van 'groeispurt' ondergaan. niks ergs in mijn ogen dus. de dooie vis ruimt zichzelf op want geloof het op niet maar de grote rijen vreet echt alles en ja zelfs zijn eigen soortgenoten. ik heb tot nu toe 2 dooie visjes gehad vanaf de start ( 22 mei ) vind ik dit erg netjes. ik verander niks nu momenteel. alles gaat goed en ze groeien als kool. je kan wel zeggen als dit gebeurd als als als als maar zo moet je niet beginnen lijkt me. dan kan je net zo goed je auto laten staan want wat nou ALS je een dodelijk ongeluk krijgt. altijd maar dat als als als voor de rest laat ik ze gewoon opgroeien in het water van het meer. ze krijgen dezelfde voeding alleen de leefruimte is een stukje kleiner. ik snap je kritiek maar zeg niet dat ik een naief persoon ben die er niks vanaf weet. ik werk nu dagelijks met vissen en geloof me, ik weet meer dan je denkt Test je je water ooit in je bakje? Maak je ooit een afstijkje van je vissen of controleer je uberhaupt iets? nee. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
mooi mooi bij mij beginnen ze eindelijk te groeien maar ze zijn nog belange niet zo groot als die van u
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Test je je water ooit in je bakje? Maak je ooit een afstijkje van je vissen of controleer je uberhaupt iets?
diesel hoe vaak maak jij afstrijkjes en hoe vaak test jij je water |
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
|
kroon schreef: Test je je water ooit in je bakje? Maak je ooit een afstijkje van je vissen of controleer je uberhaupt iets?
diesel hoe vaak maak jij afstrijkjes en hoe vaak test jij je water water wekelijks en 1 van mn vissen maandelijks... meten=weten en jij? Bewerkt door de gebruiker maandag 25 juni 2012 22:28:25(UTC)
groet erik |
|
|
|
|
ik test alleen mijn ph en wanneer mijn vissen het aangeven de rest,is bijna nooit. zit 1 stress vis in die vertelt mij altijd genoeg. afstrijkjes alleen wanneer nodig. en wat doe je als je iets vind dan? |
gr paul |
|
|
|
|
kroon schreef: en wat doe je als je iets vind dan?
Hangt ervan af wat ik vind en in welke hoeveelheid. Zo nodig behandelen |
groet erik |
|
|
|
|
hoe vaak per jaar behandel je gemiddeld dan?
ik schep liever niet als het niet nodig is geeft veelste veel stress, waardoor de parasieten alleen maar meer kans krijgen.
|
gr paul |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 2-10-2010(UTC) Berichten: 10
|
Lodewijk, doe gewoon je ding. Er zijn altijd heren die nuilen. Ik ben er ook niet zo bang voor dat het mis gaat als je je visjes straks terug in het meer gooit. Wat je zegt lijkt me een zeer sterk argument, als de visjes ziektes hebben gaan ze wel dood. Zéker in dit stadium.
|
|
|
|
|
quers schreef: Er zijn altijd heren die nuilen. Wat je zegt lijkt me een zeer sterk argument, als de visjes ziektes hebben gaan ze wel dood. Er zijn ook mensen die lullen als een kip zonder kop daar ben jij er eentje van Jou mening gebaseerd op "lijkt", doet niks af aan de waarheid Ben het wel met je eens dat hij lekker zn ding moet doen,maar wees je bewust van de risico's. En kijk verder dan je neus lang is. Verder heb ik er mijn ding wel over gezegd b Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 juni 2012 14:18:44(UTC)
groet erik |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 14-7-2010(UTC) Berichten: 12
|
Super leuk tpoic om te zien hoe die kleintjes zich ontwikkelen. Jammer van de discussie over wel of niet schadelijk. Ik snap dat als je het grut aan het grootbrengen bent je niet altijd zit te wachten om die beestjes in de stress te brengen met allerlei testen. Aan de andere kant kleven er altijd risico's aan, dat valt ook niet te ontkennen. Dus ja, wie heeft er gelijk... Misschien een idee om alles eens te testen alvorens het uitzetten van de visjes. Toch plezier en je beperkt eventuele ziektes tot het minimum. Enne, over plezier gesproken, vooral blijven posten hoor die progressie
|
|
|
|
|
|
groet erik |
|
|
|
|
wat ik me alleen afvraag. krijg je bij spiegels van villedon ook test rapporten ? van parasiet vrij en khv vrij. denk het niet. zullen de vissen wel eens vele male duurder worden!! |
gr paul |
|
|
|
|
kroon schreef:wat ik me alleen afvraag. krijg je bij spiegels van villedon ook test rapporten ? van parasiet vrij en khv vrij.
ik zou zeggen"stuur ze een mailtje" |
groet erik |
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
van minni eitje tot reuze karper
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.