50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Erwin schreef:Juist Leen. Even nat maken en draaien. Dan gaat het een stuk gemakkelijker.
En dan heb ik het natuurlijk over het splicen... He jakkes Erwin Begreep laatst met ons prive gesprek dat je daar vies van was :-" |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 879
|
dankjullie wel voor de tips ga lekker verder proberen |
Groeten,
Jerry |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-6-2011(UTC) Berichten: 191
|
mij lijkt het een heel goed systeem!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
het ziet er zeer goed uit.
|
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 879
|
Weet iemand waar ik elastiek ken kopen bij ons hebben Ze het niet |
Groeten,
Jerry |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik haal het altijd bij de viswinkel bij mij in de buurt. Hij is er helaas doorheen en heb nog even net 3 rolletjes mee kunnen nemen. De diameter 0,6 is erg lastig te vinden maar naar wat snuffelwerk op het internet vond de hengelsport winkel Adriolo in Heerlen. Hij heeft een eigenmerk topelastiek genaamd "slipperastic". Ik heb de beste man gebeld en het is bij hem gewoon te bestellen in de maat 0,6 > http://www.adriolohengelsport.nl/. Geef hem dus even een belletje en dan stuurt hij het op. Wat ook erg handig is voor het door het lood halen van het elastiek, is een Eye Threader > http://www.fishing4u.nl/...&aid=460&lang=NLDat scheelt flink wat irritatie!
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
heb het besteld bij zunnebeld hier in zwolle als het goed is is het vrijdag binnen |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 11-6-2011(UTC) Berichten: 187
Bedankjes: 2 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
en het is eigenlijk gewoon een vrijloop systeem dan? en door de elastiek word het bij elkaar gehouden. werkt het ook gewoon met nylon lijn?? |
one life live it |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
luuk schreef:en het is eigenlijk gewoon een vrijloop systeem dan? en door de elastiek word het bij elkaar gehouden. werkt het ook gewoon met nylon lijn?? Systeem houdt er een continue spanning op vanaf het moment van prikken en kopschudden heeft weinig of geen resultaat. Helaas voor de vis, maar goed voor de visser ;-)
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Precies Leen. Wanneer een karper met zijn kop schub schiet het elastiek los en heb je een vrijloop systeem. De vis kan het lood dus niet meer gebruiken om van de haak af te komen. Het grappige is ook, dat het elastiekje alleen maar losschiet bij een aanbeet van een karper. Ik heb er al van alles op gevangen (zelfs steuren tot 44 pond) en het elastiekje blijft altijd zitten.... behalve bij karper. Heb je een beet gehad en is het elastiekje eruit, weet je dat het om een karper ging. @Lodewijk, dat is mooi!! Super Bewerkt door de gebruiker maandag 22 augustus 2011 22:59:31(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
ik snap dr werkelijk waar geen hol van hoe ik het moet maken......... maar goed we gaan vrijdag ff knooien |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Kijk hier voor de uitleg > http://www.carpfeeling.c...tent.aspx?ContentID=1186Bij atomic lood moet je alleen wel even de opening heel iets groter maken met een schaar ofzo. Dan pas krijg je de spare inserts van korda erin. Dit vervangen van de spare insert is bij atomic lood niet noodzakelijk maar ze zijn mooier te verzinken en wat langer (dus kan er meer elastiek in). In plaats van het rubbertje kun je een tailrubber gebruiken. Gr. Erwin
|
|
|
|
|
ja precies dure hobby trouwens dat lood zeg!! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-12-2009(UTC) Berichten: 239
|
@ Erwin: Bij mij gebeurd het wel regelmatig dat het elastiek losschiet met bijvangsten. |
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
ja dat heb ik ook idd...meestal zelfs!...toch maar wat strakker zetten denk ik of die platte en windes zijn gewoon zo sterk op de rivierbigfish |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-12-2009(UTC) Berichten: 239
|
Bij mij inderdaad ook meestal. Denk persoonlijk niet dat het nodig om strakker te zetten. Je bent dan in elk geval zeker dat hij direct losschiet bij het begin van het kopschudden.. Terwijl die de eerste tik van het lood wel krijgt om de haak te zetten. |
|
|
|
|
|
ja goed als je ziet hoe hard dat kopschudden gaat dan schiet die sowieso wel los lijkt mij...maar daar hebben we het over onze eerst volgende gezamelijke sessie wel over tijdens het genot van een kouwe rakker |
|
|
|
|
ohw ik lees hier gezelligheid! kom miss nog wel ff buurten dan |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
stefan everts schreef:ja goed als je ziet hoe hard dat kopschudden gaat dan schiet die sowieso wel los lijkt mij...maar daar hebben we het over onze eerst volgende gezamelijke sessie wel over tijdens het genot van een kouwe rakker das toch over 2 weken stefan?? |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.