CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Heb er de eerste twee nachten van juni gezeten. Een mooie spiegel voor mijn vismaat van 37pond als gevolg. Zelf helaas geen aanbeten gehad.
Het is een druk bevist water dat zeker z'n charme heeft. Goed aan te rijden en mooie vis.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 29-6-2010(UTC) Berichten: 2
|
Klinkt goed allemaal! nog mensen met plannen voor het najaar om hierheen te gaan?
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 25-5-2010(UTC) Berichten: 16
|
ben voor het eerst geweest voor een tien daagse sessie op het meer Vieille Forges en moet eerlijk zeggen het is een schitterend water mooie bosrijke omgeving
en ben er gelukkig niet voor niets geweest heb er totaal 27 gevangen(drillen) (vissen) zwaarste was 31 POND spiegel en schub (karper) (karper)
nederlanders die er kwamen kijken die zeiden dat het een slecht moment van het jaar was omdaar te vissen eb geheid zouden gaan blanken.
nou ik spreek het tegendeel tegen 123 123
ben er geweest van 13 juni tot 23 juni
alleen jammer dat er zoveel boom stronken in het water liggen
groeten uit het zonnige den haag
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
Kijk, dat zijn de betere berichten Mario. Een mooi resultaat! Heb je verder nog tips voor andere vissers die daar willen vissen?
|
|
|
|
|
Arnold schreef:Kijk, dat zijn de betere berichten Mario. Een mooi resultaat! Heb je verder nog tips voor andere vissers die daar willen vissen? tja Tips: zorg dat je de lijn goed straks houd als je een run krijgt dit ivm de stronken die er in liggen heb er helaas zelf ook genoeg verspeelt deze sessie maar aldoende leert men !!!! en als je voor het eerst gaat vissen daar zoals ik is dit een mooie ervaring om te leren hoe de franse wateren in elkaar zitten BTW : Weet iemand of het klopt dat je tegenwoordig 10 euries extra moet betalen voor de vakantie vergunning
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Wij moesten 10 euro extra betalen voor het nachtvissen. Afname was bij een controleur op een quad. In principe heb je je vergunning voor Frankrijk (en indien nodig een extra zegel voor het vissen in een ander departement). Hier een filmpje van die vis waar ik het een aantal posts geleden over had.
ps: voor de critici, op ongeveer 2.05 min staat Jeroen behoorlijk hard te drillen. Dit had te maken met het feit dat de vis tegen een boei aan lag. Hij tikte deze letterlijk aan. Het was dus noodzakelijk om tijdelijk meer druk te zetten. Edit: filmpje nu zichtbaar vanaf site Bewerkt door de gebruiker vrijdag 2 juli 2010 14:23:25(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
leuk filmpje
en een zeer mooie vis (karper) (drillen)
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
mooi filmpje, is dat op het strandje van de zeilschool op VF |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Klasse Frank! Mooie vis, leuk filmpje.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-7-2009(UTC) Berichten: 1.525
|
heel leuk filmpje! wat n bak van vis.. Supermooi! |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-7-2009(UTC) Berichten: 316
|
Dat filmpje geeft weer wat vertrouwen na de tamelijk slechte verhalen over het water de afgelopen tijd. Zit nog te twijfelen. In september wil ik samen met een maat naar Frankrijk. Of lekker dit water, of overdag pionieren op Du Der. |
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag. |
|
|
|
|
@ Erwin bedankt voor het zichtbaar maken van het filmpje, lukte mij niet zo 1,2,3.
@ Ronald inderdaad het strand naast de zeilschool. Eigenlijk mocht hier 's nachts niet gevist worden maar daar kwamen we pas na 1 nacht achter doordat de controleur dat vertelde. Hij vond het echter geen probleem als we ons laatste nachtje bleven zitten.
@ Julien beide zijn natuurlijk mooie opties. Du der ben ik nog niet geweest dus dat lijkt me ook nog wel eens wat op de dagvisserij.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
Frank, dat is anders wel een donders mooi plekje, goed te doen met een waadpak en dat maakt een boot overbodig. Maar ee mooie vis en mooi vastgelegd voor het nageslacht. Superrrrrrrr................... (vissen) |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-12-2009(UTC) Berichten: 239
|
Is het ook mogelijk om voor Vielles Forges een vakantievergunning (2 weken) te kopen? Wij gaan waarschijnlijk de eerste week van augustus hier vissen.
|
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 5-2-2010(UTC) Berichten: 95
|
Tim Bergman schreef:Is het ook mogelijk om voor Vielles Forges een vakantievergunning (2 weken) te kopen? Wij gaan waarschijnlijk de eerste week van augustus hier vissen.
Normaalgezien is dit geen probleem ...
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-12-2009(UTC) Berichten: 239
|
okee bedankt voor de info Darkmoon!! |
|
|
|
|
|
Tim Bergman schreef:Is het ook mogelijk om voor Vielles Forges een vakantievergunning (2 weken) te kopen? Wij gaan waarschijnlijk de eerste week van augustus hier vissen.
***** Inplaats van 30 Eurie betaal je nu 40 eurie 10 eurie's extra voor een nacht vis vergunning Dit is even ter info GRoetjes en succes in augustus
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 29-6-2010(UTC) Berichten: 2
|
Nog mensen met wat recente informatie over vangsten en dergelijke?
|
|
|
|
|
Helaas is het Seizoen op de Forges voor bij
Er zijn weer werkzaam heden aan de dam
Gisteren een foto gezien van iemand die recentelijk 1 week geleden is geweest daar
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 39
|
Hey Klopt maat je van mij stond voor een grote bak vol zand daar gisteren grusse
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.