5 ponder Lid sinds: 20-6-2010(UTC) Berichten: 31
|
Even een visveiligere inline gemaakt via een leader op de manier van Tim vanzanten Met een sinker van mainlaine op de rig, de wartel moet wel nog weg en vervangen worden door een quik link, op de rig komt een loop link met een sleeve er rond. Het ziet er misschien niet uit maar visveilig is het echt zeker wel! Lood+ leader allemaal weg bij lijnbreuk en das de bedoeling Bewerkt door de gebruiker zondag 13 februari 2011 01:46:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 11-1-2011(UTC) Berichten: 154
|
mooie lijnen mannen
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
|
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 3-7-2010(UTC) Berichten: 23
|
Toevallig dit topic Nicolas! Ik zat namelijk over hetzelfde na te denken... Een safety syteem bevalt mij super en vis hier graag mee maar inderdaad als je lijnbreuk hebt, zwemt die vis met een meter lijn als je pech hebt. Fox maakt het nog steviger en volgens mij dus onveiliger: Die fixeren de wartel met een pinnetje in de clip! Hier heb ik over na zitten denken en het volgende bedacht: En dat lijkt best stevig tot nu toe! Krijg het filmpje niet embedded... http://www.youtube.com/embed/qG4GyHdSdeAEventueel kun je het lusje dat over de loodclip gaat maken van een rig ringetje. Snel wisselen van onderlijn kan met een quicklinkje en waarschijnlijk is het ook gelijk een soort shockersysteem als je een run krijgt! Hopelijk heb je hier iets aan, ik ga het dit jaar eens flink mee proberen! Groeten, Roy. Bewerkt door de gebruiker zondag 13 februari 2011 17:30:06(UTC)
|
|
|
|
|
Inderdaad met een hybrid leader zwemt die vis met een meter lijn achter hem, of meer.... toch de bedoeling niet he? Met een inline ziet het er misschien niet uit maar is volgens mij veel effectiever, 1 probleem is dat de stukjes lood in de leaders moelijk door het lood raken bij een lijnbreuk.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
@ Nicolas
Ziet er goed uit! Mag ik vragen waarom die wartel en 2 kwiklinks ertussen zitten? 1 kwiklink of wartel is meer dan voldoende lijkt mij.
Gr. Erwin
|
|
|
|
|
Erwin, Klopt helemaal dit was aleen een voorbeeld, de swivel is er al af geknipt. Dus aleen de grote ring schiet nog over, hieraan word een quik link bevestigd waarna gewoon een loop link of een gewone lus op de rig geknoopt word en hij is klaar.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Super. Ziet er goed uit Nicolas!
|
|
|
|
|
Ziezo, gewoon even de lus nog vervangen door een loop link met een stukje sleeve er over en klaar? Safe?
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Nicolas schreef:Ziezo, gewoon even de lus nog vervangen door een loop link met een stukje sleeve er over en klaar? Safe? Rechts boven aan over loop van stiff naar soepel neem aan dat dit gecoat materiaal is stukje putty kneedbaar lood plaatsen. Bij het opzuigen komt op dat punt tegen gewicht bespoedigt het inhaken & je rigje zit op dat punt mooie tegen de bodem. Weet niet met hoeveel hengels je vist 1 a 2 of 3 probeer 1 a 2 hengels met putty 1 controle hengel is maar een idee. Je kan hier door testen wat werk algemeen gebruik van onderlijntjes Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 februari 2011 09:48:10(UTC)
|
|
|
|
|
De putty moet er inderdaad nog aan, ik stop aleen geen rigs klaargemaakt met putty in mijn rig wallet want anders word dat een kleverige boel
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
Nicolas schreef:Was inderdaad wat aan de lange kant, heb zonet snel nog ffe eentje gemaakt. Ik vis al een hele tijd op karper maar begin de laatste tijd echt kritisch te worden op die laatste meter. Daarom dat ik hier ook even jullie meningen vraag,oke toch? terug hetzelfde materiaal als gisteren behalve nu met een longshank maatje 8 & een 14+10mm Mag ik vragen waarom jij je lijntje aan je kwik-link vastmaak? Het is toch veel slimmer om aan je onderlijntje een lusje te maken en die kwiklink aan je hoofdlijn te doen? Scheelt je weer kwik-links.
|
|
|
|
|
Rig is wat aan de korte kant maar ik zal wat proberen vissen met kortere rigs dit jaar. Hybrid leader Korda, Quiklink & link loop met een wide gape maatje 6 ;-) De quik link zit op de wartel waar de rig met een link loop is aan bevestigd, gewoon een sleeve er over en klaar. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 februari 2011 22:38:07(UTC)
|
|
|
|
|
@ Job, dat was tijdelijk tot ik link loops had, ze waren namelijk uitverkocht
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
Oke oke , ik zal vandaag of morgen mijn rigs is showe
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 205
|
Leuke uitvoeringen mannen! |
Carpfishing is an important thing of living. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.