Gisteren, na het werk, vertrokken mijn broer en ik richting ons thuiswater voor onze laatste
sessie van 2014. Ik was 2 dagen gaan voorvoeren en had daar een gesprek met een mede visser die vertelde dat
er de laatste weken slecht werd gevangen. Hierdoor en ook met het rare weer de afgelopen dagen in gedachten
hadden we echter niet al teveel vertrouwen in deze sessie.
Bij het opzetten van de lijnen werpt mijn broer zijn 2e lijn in het water en bijna onmiddellijk daarna krijgen we
een fluiter op deze lijn, wat een begin van de sessie. Na een korte dril was dit het resultaat
Door deze vroege vangst kregen we toch wat meer vertrouwen. De lijn opnieuw inwerpen en daarna bleef het
even stil totdat we enkele piepen horen door de beetmelder gevolgd door een run.
Na slechts enkele minuten krijgen we een run op 1 van de andere hengels, waardoor we beiden een karper staan te drillen.
Na een mooie dril glijdt de eerste karper in het net. Snel onthaken en de karper even in de bewaarzak.
De zak ligt amper in het water wanneer er opnieuw geluid uit 1 van de beetmelders komt. Deze karper is een echte vechter
met een leuke dril als gevolg.
Wanneer we de 3 lijnen opnieuw voorzien van een verse boilie krijgen we een run op onze enige hengel die nog in het water
ligt. Na een leuke dril van ongeveer 15 min. mag ik deze mooie karper verwelkomen.
Deze 4 karpers hebben we gevangen in een tijdspanne van 45 min. Wat een gekke sessie is dit nu geworden.
Een half uur later opnieuw enkele piepen uit de beetmelder gevold door een zeer voorzichtige run. Na een korte
dril schuift deze karper in het net.
Hierna krijgen we na 20 min. wederom een run. Opnieuw mijn beurt om de vis te drillen. Ik sta amper 5 minuten
te drillen wanneer de volgende run volgt. Aangezien we vrij gespreid vissen en het de 2 buitenste lijnen waren staan
we op ruime afstand van elkaar te drillen. Mijn karper was al aardig richting de kant gekomen toen deze besliste om nog eens aan te zetten en dit richting mijn broer terwijl zijn vis op bijna het identieke moment beslist mijn richting uit te zwemmen.
Geen van beide kan voldoende druk uitoefenen op de karper om deze tegen te houden. Het gevolg is dat de lijnen elkaar kruisen waardoor deze verstrengelen. Ik kan gelukkig snel mijn vis netten en vol van adrenaline onthaak ik snel de karper, ik doe de karper in de bewaarzak en ga mijn broer helpen met het ontrafelen van de lijnen. Bij het ontrafelen werd er niets van draad genomen op de hengel van mijn broer waardoor we dachten dat zijn karper gelost was. Na een 5 tal min is alles ontrafelt en vanaf
het ogenblik dat er weer spanning op de lijn wordt gezet, gaat de karper er opnieuw vandoor. Wat zijn we blij dat de karper niet
gelost is. Tijdens het verdere verloop van de dril krijgt mijn breoer moeilijk controle over de vis maar uiteindelijk konden we deze mooie spiegel begroeten. Wat waren we beiden euforisch toen we deze mooie karper zagen en beseften dat we deze hadden kunnen verliezen.
Hierna mijn karper rap uit de zak gehaald en een foto nemen.
Het is slechts 21 uur maar moe en voldaan na 4 uurtjes vissen besluiten we op te ruimen en huiswaarts te keren.
Wat een sessie is dit geworden en een heel mooie afsluiter van ons 2014 visseizoen.