logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
HarryO  
#21 Gepost : donderdag 25 september 2014 17:16:12(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Je hoort mij ook niet zeggen dat ze niet welkom zijn.
Ik denk altijd nog vis is vis, maar ik ga er heen om karper te vangen.
Af en toe een brasem vind ik totaal niet erg, sterker nog als ik naar huis zonder iets gevangen te hebben vind ik nog erger.
Vanmorgen weer 3 brasems aan de haak, met aan de hair "tijgernootjes". Die beesten lusten toch ook echt alles. Tja
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
carpbuddy  
#22 Gepost : donderdag 25 september 2014 18:44:54(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
probeer eens een aardappel of bollies met een pikante dip Blij

Don't dream your life, But live your dream...
whitey  
#23 Gepost : donderdag 25 september 2014 18:57:47(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Ik ga eindelijk toch ook es reageren hé Harry Blij

Wat is een verEvelende brasem eigenlijk?Schamen Silenced

Normaal reageer ik niet op typfouten, maar als die in de topic titel zitten, tja er naast kan je niet meer kijken hé.

HarryO........je kent me al een beetje hé, Belgische humor. Whistle
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
HarryO  
#24 Gepost : donderdag 25 september 2014 19:45:58(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Whitey
Ik zal je eerlijk vertellen dat het mij niet was opgevallen. Like
Normaal lees ik mijn post altijd door op type vouten. Angel maar in de titel heb ik nooit gekeken.Schamen
Ik weet dat belgen op taal uiterst correct zijn m.n. qua uitspraak, elke letter word duidelijk uitgesproken.
Daar kunnen wij (m.n. ik) Nederlanders een voorbeeld aan nemen.
Zoals je al wel gezien zult hebben is de vervelende E er uitgeknipt.
En Whithey......jij mag mij altijd in het (b)ootje nemen, maar dan niet duiken hé. Pinokkio
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 26-9-2014(UTC)
whitey  
#25 Gepost : vrijdag 26 september 2014 06:25:45(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
Whitey
Ik zal je eerlijk vertellen dat het mij niet was opgevallen. Like
Normaal lees ik mijn post altijd door op type vouten. Angel maar in de titel heb ik nooit gekeken.Schamen
Ik weet dat belgen op taal uiterst correct zijn m.n. qua uitspraak, elke letter word duidelijk uitgesproken.
Daar kunnen wij (m.n. ik) Nederlanders een voorbeeld aan nemen.
Zoals je al wel gezien zult hebben is de vervelende E er uitgeknipt.
En Whithey......jij mag mij altijd in het (b)ootje nemen, maar dan niet duiken hé. Pinokkio


HarryO: bedankt voor de sportiviteit, maar.......vouten en Whithey....... zijn typos<<<<< noemen ze zo op MIRCThink .
Maar ik vergeef je hoor.......zolang je mij niet meeneemt op de "love-boot"....hihi...Breede lachd
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
HarryO  
#26 Gepost : vrijdag 26 september 2014 18:02:14(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Nee Whitey

Ha Ha ha ha dat waren geen type fouten, die waren er extra ingezet als grap. Angel Breede lachd
Maar ja....ik kan geen grappen maken. Pinokkio
Bij ons op het werk hing een briefje met de tekst. "Als het niet goed is dan is het van anderen, wij maken geen vouten"
Maar je hebt ze gezien dat is een compliment waard. Respect
Tja....als jij niet met mij op de love boot durft Shame on you Das jammer ik zoek nog een vriend (je)Dus...
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
whitey  
#27 Gepost : zaterdag 27 september 2014 12:10:13(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
Nee Whitey

Ha Ha ha ha dat waren geen type fouten, die waren er extra ingezet als grap. Angel Breede lachd
Maar ja....ik kan geen grappen maken. Pinokkio
Bij ons op het werk hing een briefje met de tekst. "Als het niet goed is dan is het van anderen, wij maken geen vouten"
Maar je hebt ze gezien dat is een compliment waard. Respect
Tja....als jij niet met mij op de love boot durft Shame on you Das jammer ik zoek nog een vriend (je)Dus...


No comment Silenced Tik 'm aan!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
FisherDaniel  
#28 Gepost : zaterdag 27 september 2014 13:09:45(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
"humor"
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
HarryO  
#29 Gepost : zaterdag 27 september 2014 13:39:54(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Eerst geschreven door: FisherDaniel Ga naar gequote bericht
"humor"


Natuurlijk mag humor in deze story niet ontbreken Daniel.Like
Er is ook een lichtpuntje in deze zaak. Vanmorgen geen brasem gevangen, het gaat dus de goede kant op.
Helaas ook geen Karper, das dan weer jammer. Angel

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#30 Gepost : zaterdag 27 september 2014 15:14:15(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Harry
Wat bij mij vroeger soms werkte was vissen met pindanoten dat eten ze niet zo graag nu vis ik eigenlijk nooit meer met pinda's, maar het kan wel afhankelijk zijn van water tot water is het proberen waard.
Vannacht was ik aan het kanaal aan het vissen waar ook nogal wat scholen grote brasems rond zwemmen dan vis ik gewoon met een 28mm snowman en en voer ik met 28mm boilies en 24 mm pellets en dan vang je nog karpers van 5kilo maar natuurlijk ook grotere maar geen brasem mornincoffee .
MVG Lorenzo
HarryO  
#31 Gepost : zaterdag 27 september 2014 20:52:12(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Dank je lorenzo voor het advies, het leuke hieraan is dat in mijn boilie mix 10% gemalen pinda's zit.
Wat ik niet kan begrijpen is dat vanaf net na de paai ze mijn boilie's niet meer vol pakken.
Wat ze voor die tijd wel deden.
Dressuur kan het, denk ik, niet zijn omdat ik daar nog nooit een karper twee maal gevangen heb, en ik de enige ben met dit soort boilies.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 27 september 2014 20:53:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#32 Gepost : zaterdag 27 september 2014 22:37:41(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Ik snap niet dat je door blijft vissen met een boilie waar je geen karper meer mee vangt.
Om uit te sluiten dat het ergens anders aan ligt, plaats eens een foto van een rigje met een boilie er aan.
Vertel eens stap voor stap wat je doet als je begint te vissen, hoeveel boilies voer je, waarmee voer je(katapult werppijp of voerboot) en hoe vaak.
Heb je al eens een andere boilie gekocht en geprobeerd, wanneer en waar heb je die pindameel gekocht, en hoe oud was dat spul toen al.
Allemaal dingen die meespelen en waar ik maar naar raden moet.
l-o-r-e-n-z-o  
#33 Gepost : zondag 28 september 2014 10:21:14(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Harry
10% pindameel kan je toch niet vergelijken met een pinda zelf of je moest een boilie draaien met 40 % pindameel ik maal altijd mijn pindas zelf als ik er boilie meedraai ,ik weet ook wel dat pindas malen een hele karwei is maar dan weet je tenminste dat het vers is .
MVG Lorenzo
HarryO  
#34 Gepost : zondag 28 september 2014 14:55:30(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Bert
eerste vraag. Waarom vissen met een boillie waar je niks mee vangt.
Ik draai mijn boillie's zelf en kan en wil niet aannemen dat het aan de boillie ligt. Immers met deze boillie heb ik altijd
goed gevangen. Er is niets aan veranderd of toegevoegd.
derde vraag: hoe begin je en hoe voer je.
Laten we biginnen bij het moment dat ik de hengels uitzet.
Ik vaar de boillie's uit met een voerbootje, doe hier een stuk of 15 boillie's bij in en een mengsel van dezelfde mix als van de boillie's. mocht ik tijgernootjes aan de hair doen dan gaan er i.p.v. boillie's een flinke hand met tijgernootjes bij alles bij elkaar ca. 05 kg (eerder iets minder dan meer). Dit doe ik elke keer als ik uitvaar. Dus na elke vangst of misser anders blijven ze gewoon liggen, nogmaals bijvoeren doe ik niet.
vraag vier:Heb je al eens een andere boilie gekocht en geprobeerd, wanneer en waar heb je die pindameel gekocht, en hoe oud was dat spul toen al.

Zoals gezegd draai ik zelf, dus koop ik geen boillie's. Ik koop pinda's in de supermarkt of bij een dierenspeciaalzaak en maal ze zelf (met een aangepaste blender). Hoe oud ze zijn weet ik niet maar bij het malen zijn ze behoorlijk vettig, en uit de supermarkt zijn ze gewoon voor consumptie (ongezouten gepelde pinda's)
vraag 2: plaats eens een foto van een rigje met een boilie er aan
hier een aantal foto's met boillies's van ca, 20 tot 25 mm (wellen op in het water ca 5mm meer)

Bewerkt door de gebruiker zondag 28 september 2014 15:03:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

HarryO heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
2014-09-28 15.27.47.jpg
2014-09-28 15.28.26.jpg
2014-09-28 15.28.52.jpg
2014-09-28 15.29.16.jpg
2014-09-28 15.27.47.jpg
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#35 Gepost : zondag 28 september 2014 15:13:23(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
lorenzo
Uit het antwoord aan Bert zie je al dat ik de pinda's ook zelf maal.
Inderdaad een hels karwei omdat ze snel aan de wand van de blender kleven maar uiteindelijk krijg ik ze toch vrij klein gemalen.
Ze zijn niet meer zichtbaar aanwezig in de mix.
Hetzelfde doe ik met de (zachte) hondenbrokken.
Mag ik 40% pinda's toevoegen aan mijn mix en blijft het dan nog draaibaar?
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#36 Gepost : zondag 28 september 2014 18:13:17(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Harry
Als jou mix draaibaar blijft dat weet ik niet aangezien ik je basismix niet ken ,die dat ik draai met een mix van zelf gemalen tijgers en pindas is nog goed draaibaar als ik er 40% van in verwerkt.
Zodus ga ik er vanuit dat het ook wel zou lukken met 40% pindameel maar ik zou er toch niet teveel van draaien met de koudere in het verschiet er zal nogal wat olie in die boilies zitten met al die pindas denk ik .
MVG Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker zondag 28 september 2014 18:14:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

bertkamp  
#37 Gepost : zondag 28 september 2014 19:50:09(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Allereerst de rigjes, die met de dubbele boilie heeft een veel te korte hair en de volgende heeft een line aligner die de punt van de haak volledig afdekt. De kans dat je hier een vis goed mee haakt is niet zo groot, vandaar misschien de vele losse runs.

Dan de manier van voeren, als je zo weinig voer gebruikt moet jouw boilie een flink signaal afgeven zodat de karper hem vinden kan, helemaal als je alles op een vierkante meter gooit waar het vervolgens in de blubber zakt.
Daarom is het beter om verspreid te voeren met katapult of werppijp, de kans dat een karper dan een boilie vindt en verder gaat zoeken is dan veel groter. Dus, uitvaren met bootje zoals je nu doet maar vervolgens 20 tot 30 verspreid voeren met de pijp of pult. Na 3 of 4 uur een paar bijvoeren kan ook geen kwaad.

Als laatste de boilies, ik heb zo'n vermoeden dat ze heel schraal zijn (weinig eiwit) en ook met weinig water oplosbare elementen die karper aantrekken.
Je kunt eens kijken wat de waarden zijn op http://baitcalculator.com
Eiwit moet 30% of meer zijn en vet 10%
Zet anders je mix samenstelling eens hier neer dan kunnen meer mensen hun mening geven.
HarryO  
#38 Gepost : zondag 28 september 2014 21:25:04(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Bert
allereerst bedankt voor de hulp
De eerste rig met de dubbele boillie heb ik gemaakt op aanraden van jou.Angel
Maar ik heb daar vandaag mee gevist en er een pop-up bij op gedaan. Schamen
Normaal zou ik die rig leeg gemaakt hebben maar omdat die maar een half uurtje in het water gelegen heeft
kan hij morgen weer gebruikt worden, zodat hij al geweekt is in het zelfde water.
Maar normaal zit er 1 boillie op van ca 20mm
Mijn mix bestaat uit twee soorten mix. grof komt het hier op neer de ene (licht geel van kleur) met de hoofdbestanddelen maismeel polenta gries en havermout/brinta. de andere donker van kleur met hoofdbestanddelen vismeel hondebrokken sojameel
Deze worden apart aangemaakt met eieren en dan half om half in de spuit gedaan zodat er een tweekleurige boiliie ontstaat.
Het voer lijkt mogelijk weinig maar omdat naast de boillie's een losse mix word gedropt krijg je een wolk van voer in het water.
Zie het als vissen met voerkorf.
Bijwerpen met pijp of katapult, lukt meestal niet omdat het te ver weg is om te gooien of schieten.
Ik blijf bij mijn mening dat het niet aan de boillie kan liggen omdat hij op andere wateren wel werkt en ook op dit water heeft gewerkt.
Daarbij komt dat ik niet de enige ben die hier niets meer vangt.
Maar ik waardeer het enorm als mensen meedenken. ga morgen eerst de rigs aanpassen zoals nr. 2 heb ik er nog een paar. Kan mij niet meer heugen of dit de rigs waren van de verloren runs.
Andere kant van het verhaal is dat het binnen een week over is want dan gaan wij naar huis en is het vissen in Hardenberg afgelopen.
Al hoop ik wel dat ik eerst nog 1 of liever meer Karpers hier mag vangen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#39 Gepost : zondag 28 september 2014 22:11:34(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht

Ik blijf bij mijn mening dat het niet aan de boillie kan liggen omdat hij op andere wateren wel werkt en ook op dit water heeft gewerkt.

Als je met 'crap' boilies vist kun je op de korte termijn wel een visje vangen, maar als je wil door vissen op hetzelfde water zul je moeten zorgen dat er voldoende voedingswaarde in de vorm van eiwitten en vetten inzit anders vreten ze het niet meer.
Vandaar dat het belangrijk is om de precieze hoeveelheden van elk bestanddeel te weten omdat je anders maar moet raden wat de voedingswaarde is.
Verder valt op dat er heel weinig atractoren in je boilie zitten, die hoeven helemaal niet duur te zijn, denk aan melkpoeder, paprika, knoflook, maggi, ketjap en dat soort dingen.
Op de Vecht zou je prima met deze boilie kunnen vissen, daar heb je niet te maken met steeds hetzelfde groepje karpers.
Carpphoto  
#40 Gepost : maandag 29 september 2014 18:14:02(UTC)
Carpphoto


15 ponder

Lid sinds: 17-8-2014(UTC)
Berichten: 110
Man
Nederland
Locatie: Gelderland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Ik ben het eens met wat Bert zegt: ik mis attractiviteit in je boilie.

Quote:
Gepost: een dag geleden

Ik snap niet dat je door blijft vissen met een boilie waar je geen karper meer mee vangt.

Sowieso onverstandig om stug verder te vissen met een boilie waar al een flinke tijd
geen karper meer op wordt gevangen. Een kleine aanpassing kan al voldoende zijn.
Voeg eens (enkele van ) de producten toe die Bert al noemde, om je boilie te vernieuwen.

Gewoon zout als smaakversterker helpt al, maar Maggi ook, en die is al zout, maar bevat tevens kruiden.
En knoflook, nog zo'n goeie.

Probeer het gewoon. Vis een hengel met een "andere" boilie en doe dat enkele keren.
Gebeurt er nog niets, dan toch wat anders toevoegen in je mix en dan weer vissen.
---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.