logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
timvanzanten  
#21 Gepost : woensdag 29 december 2010 22:07:05(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
toch Ron, ik ben het met je eens hoor, maar met de lijnen van tegenwoordig is het bijna niet meer te doen. zowel de hoofdlijnen worden dunner en sterker. de meeste lijnen zijn zo sterk dat geen karper er tegen bestand is.
chiele  
#22 Gepost : donderdag 30 december 2010 00:14:09(UTC)
chiele

45 ponder

ik ken er die met sterkere ondelrijn vissen...
vind ik stom, je verliest elke keer je loodmontage, maar belangrijker, zoals jullie zeggen, de karper zit met een stuk hoofdlijn aan zn mond..
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
kenny  
#23 Gepost : donderdag 30 december 2010 11:15:58(UTC)
kenny

10 ponder

Bij een veilige montage heeft de vis enkel nog de onderlijn in de bek na lijnbreuk. Daarnaast wil ik nog eens vermelden dat onderlijntjes van 15lb toch niet zo makkelijk stuk te trekken zijn voor een karper. Deze zit wel met een haak in z'n lip en moet door kracht uit te oefenen op die haak, de onderlijn breken.
Heeft er iemand als eens geprobeerd om een 15lb onderlijntje door te trekken met de hand?
Ik denk dat die klus nog pijnlijker en zwaarder is door dit enkel te doen via een haak in je bek.
Dus als je echt met een lichtere onderlijn wilt vissen, zou ik 10lb opteren.

Maar ik denk dat een veilige montage (genre piet vogel, goed gemaakte heli, ...) al veel problemen oplost.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 december 2010 11:17:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

chiele  
#24 Gepost : donderdag 30 december 2010 12:11:26(UTC)
chiele

45 ponder

ik ga meer met veilige montages vissen aangezien ik heb ondervonden dat de onderlijn het toch nog altijd sneller begeeft dan de hoofdlijn (hoewel de onderlijn een lagere lbs heeft dan de hoofdlijn).
hoe dzt kunnen komen door de rekbaarheid van de hoofdlijn?
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.